Zaloguj się

Podaj swój login i hasło aby się zalogować

Nie mam konta
Zapomniałem hasło

Nowe konto w ABFitness

Dane do logowania
Dane kontaktowe
Dane adresowe
Dane firmowe
Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję Regulamin sklepu www.abfitness.pl
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę AB TUNUNG w celu umożliwienia realizacji zakupów dokonywanych w sklepie internetowym www.abfitness.pl, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz.U.02.101.926 z późn.zm). Administratorem Danych Osobowych jest firma AB TUNING Tomasz Bródka, z siedzibą w Knurowie 44-190 ul.E.Plater z nr.REGON 276711490. Oświadczam, że zostałem poinformowany/ poinformowana, iż podanie moich danych osobowych ma charakter dobrowolny oraz, że przysługuje mi prawo do wglądu, korekty, usunięcia oraz kontroli swoich danych osobowych. Jestem świadomy/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych ze zbioru danych klientów sklepu www.abfitness.pl należącego do firmy AB TUNING.z równoczesnym zaprzestaniem ich przetwarzania. Informujemy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale jego brak uniemożliwia złożenie zamówienia lub rejestrację konta. Klient posiada prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania, jak również możliwość zgłoszenia żądania ich usunięcia. Administratorem Danych Osobowych dla strony www.abfitness.pl jest AB TUNING Tomasz Bródka. Zachęcamy do zapoznania się z Polityką Prywatności

Przypomnij hasło

Dane do logowania
 

Witamy na naszym blogu

Przygotowanie do nart

Przygotowanie do nart

Przed sezonem narciarskim - trening!

Sezon narciarski tuż, tuż. Przygotuj się do niego już teraz, bo nawet najlepszy sprzęt nie uchroni cię przed kontuzją, gdy prosto zza biurka trafisz na stok. Jeśli na co dzień prowadzisz siedzący tryb życia i unikasz ruchu, koniecznie popraw kondycję. Odpowiednie przygotowanie pozwoli uniknąć nadwerężenia mięśni i poważniejszych urazów, o które nietrudno na nartach. Co zrobić? Wystarczy prosta gimnastyka 3 razy w tygodniu wzmacniająca mięśnie połączona z treningiem wytrzymałościowym np.: marszobiegi, jazda na rowerze czy orbitreku.

Przygotowanie do nart - plan ćwiczeń
Trening przygotowawczy rozpocznij minimum 6–8 tygodni przed wyjazdem na narty. Już wiesz, że musisz poprawić ogólną wydolność organizmu. O tej porze roku trudno o ruch na świeżym powietrzu, dlatego idealnym rozwiązaniem jest trening w domu na sprzęcie do ćwiczeń kardio. Możesz jeździć na rowerku treningowym lub orbitreku. Bieżnia treningowa też świetnie sprawdza się w treningu przygotowawczym.

My, przed poprzednim sezonem narciarskim trenowaliśmy na orbitreku z przednim napędem Lifespan E3i. Te sprzęty do ćwiczeń idealnie odwzorowują naturalny ruch jak przy narciarstwie biegowym, dodatkowo są wyposażone w siłownik unoszący płozy co świetnie przygotowuje do nart zjazdowych. Dzięki unoszonej rampie umieszczonej pod użytkownikiem zmienia się stopień zaangażowania mięśni trenującego podczas ćwiczeń. Im wyżej ustawimy rampę tym intensywniej pracują mięśnie, zwłaszcza czworogłowy uda i pośladkowy. Testowany model Lifespan E3i ale też orbitrek Lifespan E2i mają dodatkowo system Core Balance, który pokazuje czy równomiernie obciążamy nogi, mamy poprawną technikę i prawidłowo ćwiczymy. Okazuje się, że u prawie 50 % użytkowników nie jest to takie oczywiste ze względu na różne wady budowy ciała i brak kontroli może prowadzić do pogłębienia się problemu oraz kontuzji. Większość dobrych marek ma w swojej ofercie orbitreki z przednim napędem i ruchomą rampą. Nasze sprawdzone modele orbitreków z siłownikami obok marki Lifespan mają Spirit XE395 i Xterra FS5.8

Trening wytrzymałościowy na sprzęcie kardio powinien trwać 30-40 minut. Ten wysiłek potraktuj jako przygotowanie do treningu wzmacniającego. Następnie wykonaj ćwiczenia wzmacniające - angażujące mięśnie szczególnie czworogłowe ud i przywodziciele ud, które są obciążone podczas jazdy, a także mięśnie brzucha i grzbietu, które pozwalają utrzymać odpowiednią pozycję zjazdową.
Przykładem ćwiczeń wzmacniających będą:

  • przysiady, 15-20 powtórzeń
  • zakroki z uniesieniem kolana, 15-20 powtórzeń
  • wznosy bioder w leżeniu na plecach, 15-20 powtórzeń
  • plank (deska) bokiem, 15-30 sekund
  • spięcia brzucha, 15-20 powtórzeń
  • przenoszenie nóg w leżeniu, 15-20 powtórzeń 
  • superman - leżąc na brzuchu, jednocześnie unieś ręce i nogi, wytrzymaj 15 sekund.
  • cały obwód (zestaw) powtórz 3 razy

Po każdym treningu nie zapomnij o rozciąganiu (np. stojąc, chwyć kostkę jednej nogi i przyciągnij ją do pośladka, licząc do 30, a potem zmień stronę). Ćwiczenia rozciągające, które pozwolą utrzymać sprężystość stawów, wykonuj po każdym treningu.

Podsumowując, trening przygotowujący do sezonu narciarskiego:

  1. trening wytrzymałościwy ok. 30-40 min orbitrek,bieżnia lub rower
  2. trening wzmacniający 3 obwody
  3. ćwiczenia rozciągające

Pamiętaj, że jazda na nartach to spore wyzwanie dla organizmu. Dlatego jeśli na co dzień jesteś mało aktywna fizycznie już teraz rozpocznij suchą zaprawę w domu. Takie przygotowanie pozwoli ci w pełni korzystać z zalet zimowego szaleństwa.

***

Zobacz też (podobne wpisy)
Jak zacząć ćwiczyć?
Jak biegać na bieżni elektrycznej?
Bieganie zimą czyli zalety bieżni elektrycznej 
​Bieganie a odchudzanie 
Jakie tetno przy treningu?