Salon Rybnik: 32 338 72 60

Zaloguj się

Podaj swój login i hasło aby się zalogować

Nowe konto w ABFitness

Dane do logowania
Dane użytkownika
Dane do faktury
Akceptuję regulamin

Przypomnij hasło

Dane do logowania
 

Poradnik - czyli jak dobrać sprzęt dla siebie?

Trenażery wioślarskie to najbardziej ogólnorozwojowe, a przez to jedne z najbardziej efektywnych urządzeń do treningu aerobowego. Jest to sprzęt bardziej wymagający niż bieżnia, angażuje do pracy ponad 80% mięśni.
Podczas wiosłowania w poszczególnych fazach ruchu pracują kolejno mięśnie nóg, tułowia oraz mięśnie kończyn górnych z obręczą barkową i mięśniami grzbietu włącznie.

Wioślarze są doskonałą propozycją zarówno dla amatorów treningu wzmacniającego jak również wytrzymałościowego oraz dla wszystkich marzących o pozbyciu się zbędnych kilogramów. W ciągu 30 minut można spalić ok. 300-400 KCAL.

Plusy ergometru wioślarskiego:

  • zwiększa zdolność organizmu do przyswajania tlenu, wzmacnia serce i płuca
  • poprawia kondycję i wytrzymałość
  • przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej
  • doskonale modeluje i rzeźbi całą sylwetkę.


Trenażery wioślarskie zostały wyposażone w komputery przekazujące użytkownikowi cenne informacje o parametrach treningu a także wspomagające realizację celów treningowych. Wygodne, mobilne siedziska z łożyskowanymi kółkami zapewniają bezpieczny ruch.

Jak prawidłowo ćwiczyć na wioślarzu?
Na ruch wioślarski składają się trzy fazy: początkowa angażująca mięśnie nóg, środkowa angażująca mięśnie tułowia oraz końcowa angażująca mięśnie kończyn górnych, obręczy barkowej i grzbietu. Ramiona podczas pierwszych dwóch faz ruchu powinny być wyciągnięte a nadgarstki ułożone na płasko. Ruch powinien być płynny i rytmiczny. Mięśnie brzucha muszą być napięte, plecy wyprostowane. Przed treningiem pamiętaj o rozgrzewce, natomiast na koniec koniecznie się rozciągnij ok. 10 minut! Jak poprawnie ćwiczyc na wioślarzu sprawdź TUTAJ

Rodzaje trenażerów wioślarskich, podział ze względu na system oporu i hamowania:

  • wioślrz hydrauliczny z siłownikami, opór regulowany manualnie np marki Kettler Kadtt, Favorit
  • wioślarz (elektro)magnetyczne, ma wbudowane koło zamachowe i magnetyczny system oporu. Tu z kolei wyróżnimy dwie podgrupy, wioślarze magnetyczne z systemem oporu regulowanym manualnie przy użyciu pokrętła lub regulowanym elektronicznie za pomocą przycisku na wbudowanym komputerze. Najbardziej zaawansowane i z największymi oporami są ergometry elektromagnetyczne z opórem indukcyjnym np Kettler Coach E
  • wioślarz powietrzny  i powietrzno-magnetyczny, napęd przenoszony jest za pomocą łańcucha lub paska z kołem zamachowym np Nordic Track , Infiniti R9
  • wioślarze wodne – to taki typ trenażera wioślarskiego, który posiada wbudowany zbiornik wodny i to woda tworzy opór. Ten typ trenażerów zbudowany jest często z drewna a siła oporu zależy od tempa wiosłowania. (np. FIRSTDEGREE ,)

 

Jaki sprzęt wybrać?

Na rynku jest bardzo duży asortyment sprzętu do ćwiczeń  i wybór odpowiedniego może być nie lada wyzwaniem. Co mam kupić - rowerek, orbitrek może bieżnię?
Dokonując wyboru sprzętu należy sobie zadać pytanie: Jakie są Twoje cele treningowe? Czy na przykład chcesz schudnąć, poprawić swoją wydajność a może wzmocnić określoną grupę mięśni?

Trening cardio.
Jeśli chcesz wzmocnić układ krążenia chroniąc przy okazji stawy zdecyduj się na orbitrek lub wioślarza. Orbitrek to wielofunkcyjne urządzenie (połączenie roweru, bieżni i stepera) angażujące do pracy większość mięśni (ok.90%). Trening ten angażuje dolne mięśnie ud, łydek i pośladków w partiach dolnych, jak i mięśnie ramion, grzbietu i brzucha w partiach górnych. Urządzenie charakteryzuje się ruchem eliptycznym, który ma zbawienny wpływ na stawy i kości, chroniąc je przed urazami. Zawdzięczamy to właściwościom amortyzującym wstrząsy i drgania, na które jesteśmy narażeni uprawiając tradycyjną formę biegania , gdyż nasze stopy z dużą częstotliwością uderzają o podłoże.

Kontrolowany trening cardio.
Wybierz urządzenie, które jest ergometrem (z dokładnymi parametrami pulsu i obciążenia) najlepiej z wbudowanym odbiornikiem pomiaru pulsu kompatybilnym z opaską telemetryczną. Ergometrem może być orbitrek, rower lub wioślarz. Większość dobrych bieżni również jest wyposażona w programy HRC do kontrolowanego treningu z terapeutycznymi parametrami. Ergometr jest idealny do treningu rehabilitacyjnego.

Trening siłowo-wydajnościowy.
Jeśli szukasz sprzętu do poprawy wytrzymałości siłowej zdecyduj się na wioślarza. To urządzenie konkurujące z orbitrekiem pod względem zaangażowanych do pracy grup mięśni podczas treningu. Trening na wioślarzu pozwala połączyć pracę nad wzmocnieniem mięśni z intensywnym obciążeniem i zwiększeniem wydajności całego organizmu.

Spalanie tkanki tłuszczowej.
Twoim głównym celem jest kształtowanie sylwetki i utrata zbędnych centymetrów zdecyduj się na bieżnię (jeśli lubisz być w ciągłym ruch i masz sporo miejsca w domu), orbitrek lub wioślarz (jeśli chcesz się porządnie zmęczyć) lub rower ( gdy wolisz posiedzieć i poczytać książkę).

Budowa mięśni.
Jeśli za cel wytyczyłeś sobie budowę i wzmocnienie określonych grup mięśni a przy tym masz sporo miejsca lub domową siłownię, najlepszym wyborem będzie atlas.

Trening rehabilitacyjny.
Idealnym sprzętem do ćwiczeń rehabilitacyjnych jest platforma wibracyjna. Wibracje emitowane podczas treningu wnikają i pobudzają do pracy nawet te mięśnie, nad którymi nie jesteśmy w stanie pracować podczas tradycyjnego treningu. To idealny sprzęt również dla zapracowanych i nie lubiących się ruszać.

Pamiętaj !!!
Jeśli cierpisz na jakiekolwiek schorzenie lub masz wątpliwości do stanu swojego zdrowia, zanim zdecydujesz się na konkretny sprzęt skonsultuj się z lekarzem.
Sprzęt musi być odpowiednio duży, mocny i stabilny. Sprzęt renomowanych firm przechodzi liczne testy i ścisłą kontrolę jakości a to przecież kosztuje.
Nie wyrzucaj pieniędzy na tanie podróbki! Na takim sprzęcie nie da się ćwiczyć, nie wspominając, że możesz sobie zaszkodzić. Chodzi przecież o Twoje zdrowie !


Rower stacjonarny, bieżnia mechaniczne i stepper w jednym. Na sztuce łączenia opiera się pomysł na orbitrek - sprzęt fitness, który zyskuje uznanie miłośników aktywnego trybu życia.

Orbitrek, zwany także trenażerem eliptycznym lub crosstrainerem, to urządzenie angażujące niemal wszystkie grupy mięśni. Co ważne, pozwala także na trenowanie górnych partii ciała, które są regularnie pomijane podczas ćwiczeń na urządzeniach "cardio". Systematyczne ćwiczenia na tym urządzeniu pomagają wzmocnić i wymodelować mięśnie ud, łydek, pośladków, ramion, klatki piersiowej i pleców, co przekłada się na proporcjonalny i zdrowy wygląd całej sylwetki.

Dzięki płynności i eliptycznemu przebiegowi ruchów trening na orbitreku nie jest szkodliwy dla stawów. Intensywny trening na orbitreku umożliwia spalanie dużej ilości kalorii i wyeliminowanie niepożądanej tkanki tłuszczowej.

Z orbitreków możemy skorzystać we wszystkich dobrych siłowniach, fitness klubach i centrach rehabilitacyjnych. Jest najczęściej  wybieranym sprzętem fitnes do domu. Dzięki temu, że angażuje większość partii mięśni naszego ciała uznawany jest za uniwersalne urządzenie treningowe, służące poprawie kondycji fizycznej wszystkich domowników.

Kupujemy orbitrek! Co powinniśmy wiedzieć?

Jeśli zdecydowaliśmy się na zakup orbitreka musimy wziąć pod uwagę kilka właściwości tych popularnych urządzeń treningowych.

Po pierwsze - systemy hamowania
W orbitrekach występują dwa systemy hamowania: magnetyczny i elektromagnetyczny( indukcyjny). Rozwiązanie pierwsze skonstruowane jest na zasadzie magnesów hamujących z różną siłą (regulowana jest odległość magnesu). Rozwiązanie drugie, stosowane w droższych modelach, pozwala na elektryczne sterowanie oporem, co zwiększa precyzję hamowania.

Po drugie - koło zamachowe
Ważnym parametrem jest średnica koła zamachowego. Większa średnica koła wpływa na płynność, stabilność i co za tym idzie komfort ruchów trenującego. W przypadku orbitreków sterowanych manualnie rolę odgrywa również waga koła zamachowego ( im większa waga tym większy opór podczas treningu)

Po trzecie - długość kroku
Warto wziąć pod uwagę długość i wysokość kroku. Krótki krok może nużyć i męczyć osoby wysokie. Natomiast dla osób niskich zbyt długi krok może byś nienaturalny i irytujący. Orbitreki z kołem z tyłu mają długość kroku od 32 do 41 cm ( w zależności od średnicy koła zamachowego. Maszyny eliptyczne ( koło umieszczone z przodu) mają długość kroku ok 49-52 cm. Długość kroku wpływa na komfort i bezpieczeństwo trenującego. Najlepsze pod tym względem są maszyny eliptyczne, które mają długi  i łagodny dla stawów krok.

Po czwarte - sterowanie obciążeniem
W orbitrekach występują dwa rodzaje regulacji obciążenia: manualne, za pomocą pokrętła (w zakresach 1-10) oraz elektroniczne za pomocą komputera: w zakresach 1-32 (crosstrainery) lub w watach 25 -400 (ergometry). 

Po piąte - dodatkowe wyposażenie                                           
Ważnym atutem orbitreka są programy zdefiniowane przez producenta lub możliwość zaprogramowania ich przez użytkownika, programy HRC (najlepiej z możliwością pomiaru pulsu za pomocą pasa telemetrycznego), Body Fat czy Recovery. Sprawiają one, że trening staje się prawdziwą przyjemnością przezdługi czas.

Podsumowując, idealnie było by przed zakupem sprawdzić osobiście, który orbitrek będzie idealny w sklepie stacjonarnym i zwrócić uwagę na:

  • czy urządzenie jest ciche, głośny orbitrek nie pozwoli Ci skupić się na treningu i może skutecznie zniechęcić do trenigów;
  • wypróbować urządzenie w sklepie i sprawdzić, czy zapewnia płynność ruchów (nie mogą one być szarpane).
  • czy dany orbitrek jest odpowiednio duży i stabilny dla naszego wzrostu i wagi.

Jeśli nie mamy takiej możliwości, przed zakupem zachęcam do kontaktu z naszym specjalistą 5707111081, który pomoże dobrać najlepszy model.


Bieżnia to urządzenie stworzone z myślą o entuzjastach chodu sportowego i biegów. Każdy kto postawił na poprawę kondycji i odporności fizycznej przy użyciu tego urządzenia z pewnością nie będzie żałował. Dokonał najlepszej inwestycji. Inwestycji we własne zdrowie.

Chodzenie i bieganie to dwie najbardziej naturalne formy ruchu. Obie te aktywności towarzyszyły ludzkości od setek tysięcy lat. To dlatego z bieżni mogą korzystać niemal wszyscy, którzy chcą się pozbyć nadmiernej tkanki tłuszczowej, wzmocnić swój organizm czy poprawić samopoczucie. Ćwiczenia na bieżni najmocniej pobudzają dolne partie mięśni, ale pozytywnie wpływają także na mięśnie klatki piersiowej, brzucha i ramion. Mimo, że zalety biegów na świeżym powietrzu wydają się niezaprzeczalne, bieżnia ma pewne właściwości, dzięki którym góruje nad tradycyjnie pojmowanym joggingiem. Przede wszystkim umożliwia ćwiczenia bez względu na warunki atmosferyczne.

Kupujemy bieżnię! Co powinniśmy wiedzieć?

Systemy amortyzujące
Większa amortyzacja to większa ochrona przed niepożądanymi wstrząsami w trakcie ćwiczeń. Powinny o tym pamiętać osoby, które cierpią na dolegliwości związane ze stawami czy kręgosłupem.
Większość znanych producentów ma swoje opatentowane systemy amortyzacji polegające na pochłanianiu powstających podczas biegu wstrząsów.

Rozmiar ma znaczenie
Bieżnia nie należą do najmniejszych urządzeń do ćwiczeń. Podejmując decyzję o jej zakupie powinniśmy dobrze zaplanować miejsce, w którym będzie usytuowana i czy jest możliwość złożenia sprzętu. Pas biegowy musi być odpowiednio szeroki ( min. 45 cm) i długi ( min. 135 cm), aby gwarantował bezpieczny trening.

Waga użytkownika (max.)
Ten parametr dotyczy masy ciała osób ćwiczących. Dopuszczalny zakres nośności większości bieżni wynosi 130 kg. Wybierając model do swojwj wagi dodajmy 20 kg i sprawdźmy informacje podane przez producenta. Jeśli zakładamy, że użytkujący bieżnię będą ważyli więcej musimy wybrać droższe modele o zwiększonej nośności i odpowiedniej wielkości (długości i szerokości) pasa biegowego. Ma to wpływ nie tylko na trwałość bieżni, ale i na bezpieczeństwo oraz komfort ćwiczących.

Moc
Moc silnika jest parametrem, który decyduje o możliwych do osiągnięcia prędkościach. Maksymalna prędkość osiągana na pasie biegowym najbardziej popularnych modeli waha się między 16 a 20 kilometrów na godzinę. Większość producentów podaje moc stałą (ciągłą,trwałą) i szczytową silnika (osiąganą chwilowo).

Programy ćwiczeń
Większość urządzeń treningowych zapewnia plany treningowe zaprogramowane przez producenta oraz możliwość indywidualnego ułożenia schematu treningu poprzez wybór odpowiedniego dystansu, czasu ćwiczeń czy ilości kalorii, które planujemy spalić. Programy wpływają na atrakcyjność ćwiczeń i pozwalają dokładnie zaplanować oraz kontrolować trening.

Poziom nachylenia bieżni
Większość urządzeń umożliwia elektroniczną zmianę poziomu nachylenia bieżni. Dzięki tej funkcji otrzymujemy symulację wejścia pod górkę. Bardzo przydatne podczas treningu są przyciski bezpośredniego wyboru kąta nachylenia i prędkości.

Konsola
Konsole umożliwiają sterowanie planem treningowym. W nowoczesnych urządzeniach oprócz wyboru odpowiedniego programu ćwiczeń umożliwiają także odtwarzanie muzyki lub oglądania filmów.

Pomiar tętna
Bieżnie wyposażone są z reguły w dodatkowe urządzenia umożliwiające kontrolę tętna w trakcie treningu. Większośc modeli posiada sensory dotykowe umieszczone w uchwytach urządzenia oraz możliwość pomiaru za pomocą bezprzewodowego pasa telemetrycznego (uzyskujemy dokładniejsze dane bez konieczności trzymania dłoni na poręczach).
 


Trudno wyobrazić sobie klub fitness bez tego urządzenia. Ba, niektórym trudno wyobrazić sobie także początek dnia bez krótkiego treningu na domowym rowerze treningowym, który działa lepiej niż filiżanka porannej kawy.

Dzięki regularnym treningom na rowerze poprawiamy swoją kondycję i samopoczucie oraz zrzucamy zbędne kilogramy. Ćwiczenia na rowerku treningowym angażują głównie dolne partie mięśni. Nie pozostają bez wpływu także na mięśnie górnej części naszego ciała, które utrzymują w napięciu podczas całego treningu. Treningi na rowerach stacjonarnych zalecane są wszystkim, bez względu na wiek i doświadczenie na polu aktywności fizycznej. To ulubione urządzenie wielu entuzjastów zdrowego trybu życia.

Kupujemy rower! O czym powinniśmy wiedzieć

Rodzaje rowerków stacjonarnych
Przed zakupem powinniśmy się upewnić na jakim rowerze nam zależy. Na rynku znaleźć można rowery pionowe (najbardziej popularne, w trakcie ćwiczeń wymuszają utrzymanie pionowej pozycji ciała), rowery poziome (ćwiczący na nich utrzymuje poziomą pozycja ciała, co jest szczególnie istotne dla osób cierpiących na bóle pleców), rowery spiningowe (umożliwiają bardzo intensywny i urozmaicony trening w różnych pozycjach).

System hamowania w rowerach stacjonarnych
Ważnym elementem, na który musimy zwrócić uwagę dokonując zakupu jest system oporu, dzięki któremu możemy wpływać na intensywność treningu. Rowerki stacjonarne wyposażane są w trzy systemy hamowania: mechaniczny (działa na zasadzie tarcia koła zamachowego), magnetyczny (opór wytwarzany przez pole magnetyczne), elektromagnetyczny (wyposażony w precyzyjnie sterowany hamulec elektromagnetyczny).

Koło zamachowe
Wielkość koła zamachowego decyduje o płynności i komforcie ćwiczeń. Jego rozmiar w różnych modelach waha się od 6 do 20 kilogramów. Im większe koło tym wyższa jakość treningu.

Programy ćwiczeń
Większość urządzeń treningowych zapewnia plany treningowe zaprogramowane przez producenta oraz możliwość indywidualnego ułożenia schematu treningu poprzez wybór odpowiedniego dystansu, czasu ćwiczeń czy ilości kalorii, które planujemy spalić.

Konsola
Konsole umożliwiają sterowanie planem treningowym. W nowoczesnych urządzeniach oprócz wyboru odpowiedniego programu ćwiczeń możliwe jest także odtwarzanie muzyki. 

Pomiar tętna
Rowery treningowe wyposażone są często w dodatkowe urządzenia umożliwiające kontrolę tętna w trakcie treningu. Najpopularniejsze to sensory dotykowe umieszczone w uchwytach urządzenia oraz klips na ucho. Rowery mogą posiadać również wbudowany odbiornik do pomiaru pulsu za pomocą pasa telemetrycznego dającego bardzo dokładny pomiar, przydatny przy korzystaniu z programu HRC
 

Ćwiczenia na atlasach to świetny sposób na zwiększenie masy mięśni oraz wymodelowanie sylwetki i poprawianie wytrzymałości siłowej. A to dlatego, że atlas pozwala na wszechstronny trening i wykonywanie ćwiczeń na każdą część ciała.

Atlas do ćwiczeń to wielofunkcyjne urządzenie przeznaczone do treningu kulturystycznego: siłowego, na masę lub rzeźbę. Ćwiczenia wykonywane na atlasie są bezpieczne, ponieważ pozwalają na trening konkretnej grupy mięśni przy jednoczesnej izolacji pozostałych. Podczas ćwiczeń, ciężary prowadzone są na linkach/ prowadnicach i wymuszają prawidłowe wykonywanie ruchu. Na atlasie można trenować niemal wszystkie grupy mięśni (o ile jest wyposażony w odpowiednią ilość stanowisk ćwiczeniowych).  
Regularny trening z użyciem urządzeń umożliwiających ćwiczenia siłowe bardzo dobrze wpływa na całościową kondycję naszego ciała, przeciwdziała problemom z prawidłową postawą, przyczynia się do zmniejszenia dolegliwości aparatu ruchu oraz sprawdza się idealnie przy wzmacnianiu wybranych grup mięśniowych ciała.

Jaki atlas wybrać?
Przy wyborze atlasu należy wziąść pod uwagę powierzchnię pomieszczenia jakim się dysponuje, gdyż są to urządzenia wymagające sporej przestrzeni. Atlasy jednostanowiskowe zajmuję mniej miejsca, natommiast atlasy wielostanowiskowe są bardziej rozbudowane.  Warto przed zakupem sprawdzić wysokość atlasu oraz wysokość pomieszczenia, pamiętając, że do montażu potrzebne jest dodatkowo kilka/kilkanaście centymetrów, aby móc nałożyć np.: obciążenia na prowadnice).

Czy atlas musi być głośny?
Ważnym czynnikiem wpływającym na wybór odpowiedniego sprzętu jest poziom hałasu powstający podczas ćwiczeń. Atlasy ze stosem są głośniejsze mimo, że większość producentów stosuje już sztabki w okładzinie plastikowej lub gumowej. W naszej ofercie znajdują się również atlasy zapewniające prawie bezszelestną pracę dzięki zastosowaniu siłowników gazowych.

AB fitness oferuje wysokiej jakości profesjonalny sprzęt do klubów fitness oraz sprzęt do użytku domowego. Znajdą tutaj Państwo małe atlasy do ćwiczeń w domu jak i profesjonalny sprzęt do wyposażenia klubowych siłowni: profesjonalne atlasy, bramy treningowe oraz bramy multifunkcyjne.

Idealnym pomysłem na pierwszy rower dla dziecka jest rowerek biegowy. Ten pojazd pozwala rewelacyjnie rozwijać równowagę malucha, dając mu jednocześnie pełną swobodę i poczucie bezpieczeństwa.

Jak najlepiej dobrać rowerek dla dziecka? Należy zwrócić uwagę na kilka cech, którymi różnią się poszczególne modele. 

Wysokość siodełka.
Producenci podają zakres regulacji wysokości siodełka w każdym rowerku. Aby nasz maluch czuł się swobodnie i pewnie podczas jazdy konieczne jest zmierzenie długości jego nóżki w buciku ( i pampersie-jeśli będzie w nim jeździł jeszcze przez jakiś czas)
Jak dokonać pomiaru? Stawiamy malucha przy ścianie, wkładamy książeczkę pomiędzy nóżki, mierzymy odległość od podłoża do grzbietu książki i mamy minimalną wysokość siodełka.
Dziecko powinno całymi stópkami dotykać podłoża siedząc na rowerku.

Z hamulcem czy bez hamulca?
Podstawowym sposobem zatrzymania rowerka biegowego jest hamowanie przy użyciu nóg (i najczęściej stosowanym). Przy większych prędkościach np. podczas jazdy z górki, przydaje się hamulec przy rączce rowerka biegowego. Jednak aby z niego skorzystać maluch musi o nim pamiętać i wiedzieć jak z niego korzystać. Dodatkowy hamulec w rowerku biegowym przyda się starszakowi (ok 4- latkowi), który lubi szybko jeździć po nierównym trerenie.

Opona piankowa czy gumowa?
Jak wiadomo opona piankowa jest odporniejsza na przebicia, dlatego też nie ma problemu z łataniem dziur lub wymianą dętki oraz pompowaniem. Piankowe opony charakteryzują się jednak mniejszym poziomem przyczepności do podłoża i są nieco mniej elastyczne niż gumowe. Ponadto, są twardsze i zapewniają słabszą amortyzację jeśli chodzi o jazdę na rowerku biegowym. Podczas rozwijania mniejszych prędkości i w przypadku spokojnej jazdy nie jest to problem. Jednak gdy junior zapragnie rozwinąć większą prędkość, istnieje prawdopodobieństwo, że koła takie będą się łatwo ślizgać, np. na zakręcie na trawie lub na powierzchniach piaszczystych. Opony piankowe świetnie sprawdzą się w przypadku maluchów, które dopiero zaczynają przygodę z rowerkiem i jeżdżą w miarę spokojnie i po stosunkowo równych powierzchniach.

Rowerki, których koła zostały wyposażone w dętki i gumowe podeszwy, dużo lepiej amortyzują wstrząsy i mają większe bieżniki , co sprawia, że charakteryzują się lepszą przyczepnością do podłoża. Niestety opona gumowa zwiększa ciężar pojazdów i ich ceny, w porównaniu do rowerków z oponami piankowymi. Co więcej, niestety opona gumowa jest mniej odporna na przebicia. Trzeba jednak zauważyć, że nasze dzieci w większości nie jeżdżą po nawierzchni, na której możemy napotkać niebezpieczne odłamki szkła, metali, i in. Rowerek biegowy wyposażony w opony gumowe świetnie sprawdzi się w przypadku starszaków lubiących jazdę po górkach, trawie, piasku i wszelkich przeszkodach. Elastyczność i dobry bieżnik takich opon zapewniają przyjemną i bezpieczną jazdę.

Dodatkowo, określone modele rowerków charakteryzują się obniżonym wejściem, pomagającym w korzystaniu z pojazdu i dodatkowo stopkę, która pozwala na bezpieczne go odstawienie


Z naszych doświadczeń wynika jednak, że każdy rowerek biegowy to idealny pomysł dla malucha. Uczy dobrych nawyków przydatnych przy jeździe na większych rowerach i bardzo często pozwala ominąć męczący etap nauki na rowerku z dodatkowymi kółkami.